Om Fagforeninger.nu

Fagforeninger.nu er en hjemmeside der der samler de mest populærer fagforeninger og a-kasser i Danmark.

På fagforeninger.nu kan du få et overblik og information omkring de mest populære fagforeninger og a-kasser. Her vil du også kunne finde informationer, regler og svar på mange spørgsmål.

Skulle du ikke finde svar på det du søger, så er du altid velkommen til at skrive til os her: http://fagforeninger.nu/kontakt-os/

Fagforeninger.nu er ikke tilknyttet eller ejet af en fagforening eller a-kasse.

Ofte spurgte spørgsmål

Hvad er en a-kasse?

En A-kasse og arbejdsløshedkasse er en statsstøttet organisation, der tilbyder en forsikring mod arbejdsløshed. For at være med i en a-kasse så skal man betale et fast beløb hver måned. Hvis man skulle blive arbejdsløs, så træder a-kassen ind og hjælper folk uden job. Istedet for at en person uden job ender i kontanthjælp så vil personen modtage dagpenge og vil på denne måde vil personen modtage et større beløb om måneden end en person der ikke er medlem af en a-kasse.

Hvad er fagforening?

En fagforening er en organisation er repræsenter deres medlemer og hjælper dem med at få den rette løn, gode arbejdsvilkår og mere.
En fagforening hjælper de enkelte medlemer med at forberede sig til lønforhandlinger og juridisk hjælp. Med en fagforening kan du også få hjælp hvis du ikke får din løn, bliver opsagt på uretfærdigvis eller hvis du får en arbejdskade.

Hvad er lønsikring

En lønsikring sikre en at man ikke oplever det store tab i sin indkomst hvis man skulle blive arbejdsløs. Med en lønsikiring kan du få op til 90% af din forhenværende løn fra det arbejde du er blevet sagt op. Læs mere her…

Hvornår kan jeg få dagpenge?

Betingelserne for at for dagpenge er at man har været medlem af en a-kasse i mindst et år og haft et arbejdet i mindst et år imens man har været medlem af en a-kasse. Det er ikke et krav at man skal have været medlem af en bestemt a-kasse i et helt år. Man må gerne skifte a-kasse løbende og man vil ikke tabe sin opsparet tid.

Comments are closed.